Helgen

Jag brukar ju ha en tendens att haka upp mig på översättingar i filmer och serier och så.
Och nu i helgen så blev det lite bakis-TV. Amigos tror jag filmen hette. I en scen sitter en man och en kvinna och pratar, kvinnan vill att mannen kysser henne.

Kvinnan säger:
- You could walk me home and kiss me on the verandah.
Mannen blir lite förvirrad och säger:
- Lips would be fine!
Enligt personen som översätter säger han:
- Okej, det blir bra!
Jahaja..?? Helt plötsligt var komedin inte längre en komedi !? Helt ofattbart!

Eftersom jag redan börjat skriva meningslösa inlägg kan jag ju lika gärna fortsätta :)
Så, helgen har vart full av roligheter. Fest både fredag och lördag.
fredagen var lite kaotisk, iallafall innan jag kom till Forsbacka där Malin och hela Forsberg/Björk släkten väntade.
Jag gick från jobbet vid 12:00, Anonym* hämtade mig 16:15 utanför mig. På de 4 timmarna gjorde jag följande:

Gick hem och hämtade kortet.
Gick till Donken och köpte mat.
Gick hem för att äta maten.
Plockade ihop Veronica's saker.
Duschade, klädde på mig.
Plockade ihop Nicke's saker.
Passade på att plocka lite hemma.
Lastade på alla saker på Jennys cykel (som skulle till Veronica)
Gick med cykel och Nicke hem till Veronica och lämnade det som skulle lämnas.
Gick vidare hem till mamma. (där jag skulle lämna Nicke)
Fixade vatten och mat till Nicke.
Sminkade mig och fixade håret.
Gick till Lindex och köpte kläder till kvällen.
Hämtade ut pengar.
Gick vidare till Bellisma och köpte present till Malin.
Ringde Anonym* och beklagade mig.
Gick hem och bytte kläder och fräschade upp mig lite.
Till slut gick jag ner för att möta Anonym* och åka till Forsbacka. 
Ett stort TACK till Anonym* som körde mig trots att han inte ens skulle hem till Valbo, Gulledig! :)

lördagen var lite lugnare. När jag kom hem så fanns det redan vin i kylen så det blev till att äta och sen sätta igång igen :) Kvällen började hemma med trevligt sällskap och som nämnt, lite vin. Sen gick vi ner till drömfabriken. Där jag träffade mina kusiner, som jag ser ungefär 2ggr om året, så det var trevligt.
Sedan bar det av till en fest på promenaden som var bland det värsta jag har vart med om! Bara fjortisar på hela stället. Jag trodde jag skulle få tinnitus, helt allvarligt. Men vi blev inte långvariga där. Vi gick istället vidare till Mulligans och träffade på Inge och Pia. Sen tog vi med oss dem till åttan. Sen lämnade jag mitt dåvarande sällskap och gick för att träffa ett simpelt köttstycke, hehe :)
Bortsett fjortisfesten var det alltså en väldigt lyckad och trevlig kväll!

Nej nu har jag skrivit långt nog tycker jag!

* = En kollega som inte vill bli nämnd vid namn.


Kommentarer
Postat av: Anki

haha jag vet vem de är ;P

2009-06-16 @ 11:18:02
URL: http://cutecherry.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback