Blubb...

Men nu får jag lov att bli bättre på att skriva!
Jag har säkert 4-5 inlägg som jag har påbörjat men inte publicerat för att dom bara är halvfärdiga.
jag tycker ju egentligen inte om att blogga på ett normalt sätt.. men lite så får det nog bli.

Mycket har hänt..
Mamma har flyttat så jag har tagit hem mina fina katter. jätte kul att ha dom hemma, jag har ju saknat dom nå fruktansvärt. Men mindre roligt att Bacardi inte vill kissa på lådan :S
Det blir bättre, han är där ibland. Men jag måste kastrera dom, då blir det forhoppningsvis bra. Men det är ju inte bara att göra.. inte gratis precis.

Snart flytt till nytt kontor. Vi börjar packa om 13 dagar. Super kul ska det bli, massa förändringar, inte bara lokaler utan annat bra också! Superskönt :D






Jag satt och läste Aftonbladet igår och upptäckte det här.
Han får alltså inte ta med sig sonen in på fiket! Det är inte barnvagnen han inte får ta med utan barnet.
Servitrisen säger upprepade gånger "Du måste ta bort bebisen". Vad menar hon med det, undrar jag? Ska han lägga ifårn sig barnet utanför medans han vill dricka kaffe?
Jag kan på sätt och vis förstå varför dom inte vill ha barnvagnar inne på fiken. Det kan ju bero på att det blir svår att ta sig fram för både gäster och personal. Men samtidigt så är det isåfall märkligt att dom inte förbjuder rullatorer och rullstolar, dom tar väl lika mkt plats? 
Men att förbjuda barn? Det hör väl till sunt förnuft att man går undan om barnet skriker eller är oroligt, om det nu är det dom är rädda för. Men samtidigt är det ju lite som Alexander skriver i sin blogg. Varför går man ut bland folk om man vill ha tyst och lungt? Människor i alla åldrar låter ju! Stanna hemma och drick kaffe då, om du vill ha total tystnad! Sen undrar jag vart man ska dra gränsen, vilken ålder? Är en 11åring också ett barn?
Jag kan garantera att min syster som är 11år, låter mer än både en bebis (så länge bebisen är lungn och inte skriker), och en 2åring som är glad och pratglad. Ska dom förbjuda min syster att vara där också då? Nej jag tycker det är helt sjukt!
Bojkotta idioter som tycker det är okej att förbjuda barn!




Kommentarer
Postat av: Martin

Martin gillar detta

2009-12-08 @ 19:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback